הכנסת זוכרת את ראש הממשלה יצחק רבין

    גואל ועקנין No Comments on הכנסת זוכרת את ראש הממשלה יצחק רבין
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת קיימה היום ישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין, במלאת תשע עשרה שנים להירצחו, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס, ומשפחת רבין.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו כי "הרצח הוא נקודת שפל בתולדות עמנו, מעשה בזוי שאיים לגרור אותנו למחוזות של הרס עצמי. זו היא טרגדיה אישית לאדם מיוחד, טרגדיה משפחתית, טרגדיה לאומית, וזו גם סכנה לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו חייבים לעמוד על המשמר כל הזמן, חילוקי דעות תמיד היו ותמיד יהיו, אין דמוקרטיה ללא ויכוח אמיתי, אבל בתנאי שישמרו גבולות הוויכוח, שחופש הביטוי לא ינוצל לרעה ושלעולם לא יקום איש על אחיו להורגו".

    "אם יש דבר אחד שסביבו כולנו מאוחדים לאורך מאות ואלפי שנים זו ירושלים", אמר נתניהו, "היא לא רק עיר בירה היא הלב והנשמה שלנו והתשתית של קיומנו כאומה ריבונית. יצחק רבין אמר: "מבחינתנו ירושלים איננה נושא לפשרה ואין שלום בלי ירושלים".

    "בחודשים האחרונים וביחוד בימים האחרונים אנחנו עדים למסע הסתה פרועה שמובילים אבו מאזן ושותפיו בחמאס. מחבלי החמאס מבצעים פיגועים ואבו מאזן שולח להם ניחומים. מול החזית הזו יש כאלה מחפשים את האשם בנו. צריך להתייצב יחד ולומר בלי להתנצל ירושלים היא בירתנו וכך היא תישאר, המערכה על ירושלים עשויה להיות ממושכת ואני בטוח שגם בה ננצח".

    "יש כאלה המשתמשים בירושלים ככלי למאבק פוליטי ומכנים את נוכחותנו בה פרובוקציה. מפיצים כזבים כאילו אנחנו רוצים לפגוע במסגד אל אקצא. אין שקר גס מזה. זו עלילה כוזבת המושמעת על ידי גורמים קיצוניים. האבסורד הוא שהגורמים הקיצוניים שמלבים את אש ההסתה באים בטענות לישראל, המדינה היחידה ששומרת בעקרוניות על אתרי הפולחן של כל הדתות. אנחנו לא ניתן לקיצונים וקנאים להצית את ירושלים ונגיב ביד ברזל על כל ניסיון להבעיר את בירת ישראל", אמר ראש הממשלה.

    יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בנאומו כי "אמנם נכון, לעולם לא נדע מה היה קורה אילולא נורו אותם שלושה קליעים על ידי השפל והנתעב ההוא אבל נוכל רק לנחש לאן יכולנו להגיע מאז ליל הארבעה בנובמבר 1995 ועד היום, אילו יצחק רבין היה חי וממשיך בדרכו ועל פי משנתו הסדורה".

    "יצחק היה לוחם. לוחם שסלד מאלימות וחלם על שלום ויצחק פעל ללא לאות לקידום הערכים בהם האמין, ערכים של דמוקרטיה, ביטחון, שלום, צמיחה כלכלית וחברתית, ביצורה ובניינה של מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות, של אקטיביזם ציוני שפוי ואחראי, של דאגה לכלל".

    "ערכים שהם בבסיסה של מפלגת העבודה, המפלגה אותה הוא הנהיג, המפלגה שהניחה את היסודות האיתנים של מדינת ישראל. לצערי הרב ערכים אלה של יצחק ושל מפלגת העבודה הוזנחו וננטשו במיוחד בתקופת השלטון הנוכחי והגיע הזמן להחזיר אותם", אמר הרצוג.



    0 תגובות